Monday, June 8, 2009

Terubat Kerinduan

Bertiga pulak tengok adik tu bukan main lagi kakak pun ape kurangnya.


Ambik gambar dengan kakak pulak


Bukan main lagi adik dan azhim bergambar...ni dekat hotel Madinah


Gelagat jadi kungfu panda


Semasa nak sembahyang Jumaat panas silau dek mata azhim di pakaikan kupiah papanya.


Selepas selesai umrah papa n azhim kehilangan rambut.


Masa miqat di Madinah


Kali kedua Azhim buat umrah


Macam mana dah agaknya za zahar sekarang ni...


Buat kenangan masa kat Mekah


Masa ni kami berada kat dalam bilik hotel kat Mekah...za n keluarganya datang bertandang di bilik kami.

Bangunan Hotel yang dalam pembinaan terbakar....pekerja2 masih berada di bangunan tersebut.Lambat betul bomba datang kesian kat pekerja2 bangla,indonesia.


Sempat lagi bergambar di depan pintu Masjidil Harram


Hubby jumpa kawan lama kat malaysia...polis tu..


Dalam kenangan pada 20hb April 09 kawanku dari malaysia datang buat umrah bersama suami dan ibunya.Sebenarnya za jiran ku di Taman Seroja 2 Binjai kemaman,kita orang memang rapatla sebab satu kepala.Nama pun za jugak sama,aku sempat kirem barang sikit dengan beliau...biasa la dah jadi satu perkara wajib buat orang2 di Yanbu ni.



Terubat kerinduan aku kat malaysia dapat jumpa kawan ku dan sembang2 tentang kawan2 yang tinggal di taman seroja.Seronok tak terkata dapat bersama dengan beliau di Madinah dan Mekah.Masa di Mekah kita orang dapat bersama lebih sikit,sempat lagi membeli belah untuk kiriman buat kawan2 kat Taman Seroja n keluarga di malaysia.



Bila sampai Kota Mekah rugi kalau kita tak buat umrah....suami n anakku azhim sempat buat umrah,tapi aku tak joint masa tu sebab cuti.Minggu yang berikutnya akhir bulan April kami sekali lagi pergi umrah dan jumpa dengan kawanku za zahar n maknya buat kali terakhir sebabnya 3hb may die orang dah nak balik malaysia.Umrah kali ni hanya aku seorang je yang buat,hubby penat die yang jaga anak2.Dalam hati Tuhan je yang tahu betapa takutnya aku sebab tak pernah lagi buat umrah seorang diri.Aku memohon kepadaNya supaya aku dapt buat umrah dengan baik n selamat.Alhamdullilah dengan izinNya bila masuk je pintu Babus aku jumpa dengan sekumpulan jemaah umrah dari Indonesia tapi tak ramai 4 orang je.Ustaz yang membawanya...aku pun mintak izin dengan die orang untuk masuk dalam kumpulan die orang Alhamdullilah mereka menerimanya.Terlaksana jua umrahku yang ke dua dengan selamat Amin.

No comments:

Post a Comment